donderdag 27 februari 2014

CMOP-E


Het Canadian Model of Occupational Performance and Engagement
M. en G. in functie van het breken van een ei.

1.          Persoon
-          Affectiviteit
o   M. is spontane en enthousiaste jongen
o   G. is eerder verlegen

-          Cognitief
o   Beiden: voldoende om een ei te breken

-          Fysiek
o   M.: rechter hemiplegie, minimale fixatie rechts is mogelijk
o   G.: linker hemiplegie, CVI, links geen fixatie mogelijk

-          Spiritueel
o   Beiden willen eenhandig een ei kunnen breken
o   Ze willen deze handeling (ei breken) zo zelfstandig mogelijk uitvoeren
o   Ze willen zich net als een ‘chefkok’ voelen
o   Ze willen dankzij dit hulpmiddel vlot de kooklessen volgen
o   Dankzij dit hulpmiddel zullen ze zelfstandiger te werk kunnen gaan
o   Ze willen minder hulp van leerkrachten en ouders


2.          Handelen
-          Zelfzorg
o   Beiden verplaatsen zich zelfstandig

-          Productiviteit
o   Beiden volgen les in Dominiek Savio Instituut – Domein Kasteel in Gits: opleidingsvorm 4
o   M. volgt les in het tweede leerjaar
o   G. volgt les in het eerste leerjaar
o   Beiden hebben kooklessen, vanaf volgend schooljaar heeft G. meer kookles en M. minder

-          Ontspanning
o   Beiden vinden koken leuk


3.          Omgeving
-          Fysiek
o   Beiden: voldoende verplaatsingsmogelijkheden

-          Institutioneel
o   Dominiek Savio Instituut – Domein Kasteel

-          Cultureel
o   Belgische nationaliteit
o   Nederlandstalig

-          Sociaal
o   Leerkrachten en begeleiders op school waardoor Maxime en Ghaultier geholpen worden



Geen opmerkingen:

Een reactie posten